28.06.16

Hakkab juba tüütuks muutuma, et pidevalt tuleb kirjutada halvast ilmast. TV uudiseid vaadates näed, kuidas Moskva’s, kuhu kohe jõuan, on kuumarekordid. Burjatia’s ja Irkutsk’i Oblastis, kust just tulen, on kuuma tõttu suured metsatulekahjud.  Hommikul Jekaterinburg’is hotelli aknast välja vaadates on näha, et öösel on sadanud, kuid asfalt on kohati hakanud kuivama. Temperatuurist ei saa kohe aru, kuna toas on konditsioneer. Kui lõpuks kella 12 paiku ratta garaazist välja ajan, näitab termomeeter armatuuril 14 kraadi. Taevas on tumedalapiline. Ees on pisut üle 1000 km Tatarimaa pealinna Kaasan’isse.

Kõigepealt tuleb teha fotosessoon Aasia-Euroopa piiril. Piir jookseb pisut Jekaterinburg’ist läänes ja on pidulikult tähistatud.

IMG_0700

.

IMG_0701

.

IMG_0705

.

IMG_0703

.

IMG_0704

Fotod tehtud, teele. Ei saa 10 km sõita, kui otsustan, et parem on panna vihmariided selga praegu kui eespool terendavas udus. Ja juba hakkabki sadama. Esialgu vaikselt, aga siis täiega. Muus pole häda, aga saapad on ununenud töödelda ja jalad saavad alati märjaks. Esimese 50 km’ga on mugav olemine läbi. Edasi on ainult üks “pain”. Nagu vihmast üksi ei piisa, “lülitatakse” Uraiite ületamisel ka küte välja. Temp langeb 10 kraadini. Mustad pilved ripuvad paarikümne meetri kõrgusel tee kohal. Kallab. Ainuke motivaator on jällegi iPad’ist vaadataud Kaasan’i ilmateade – seal ei saja.

Uralitest laskudes läheb korraks heledamaks, kuid Perm’ist alates jätkub kõik samas vaimus. Bensiinijaamas kohalikega vesteldas imestavad noodki, et ei tea, mis juhtus, eile oli 25 kraadi sooja, aga Uralite ilm olevat muutlik. Kui muidu oli tee halb, siis enne Permi on see lihtsalt õudne. Teeremondi ummikutes pole ka mootorrattast kasu. Lihtsal nii kitsas on, et kuhugi pole pugeda.

Kui Udmurtia’s bensiini jaamas võõrast keelt kuulen, meenub, et siinkandis on ju Soome-Ugrilased. Udmurtia pealinn Izhevsk’is enam ei saja, kuid temperatuur kõigub 10…12 kraadi vahel. Mõtlemisvõime on halvatud ja ei suuda ugri-asjades kaasa mõelda.

Enne Kaasanit ca 150m km muutus tee 2+2 realiseks, aga päris ilma teeremontideta ikka ei saa. Vahepeal suunatakse kaks suunda samale poolele kokku. Liikluses 99% rekkad. Ei tea, kas on tekkinud mõningane treenitus, kuid öösel sõita on juba tavaline. Tundub, et vahepeal on ka ajavööndit vahetatud, sest kõik mu kellad näitavad eri aegu.

Kaasanisse jõuan kell 1:20 juba järgmisel päeval. Läbisõit 1046 km.

 

Jaga postitust:

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga